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I-TAP-PD International Teacher-Artist-Partnership Personal Development – Das erfolgreich durchgeführte Pilot-Training vermittelt erste Ergebnisse und motiviert das NCoC für Kulturelle Bildung zur weiteren Zusammenarbeit mit den Projektpartnern.  

Seit Januar 2021 arbeitet das NCoC für Kulturelle Bildung gemeinsam mit pädagogischen Institutionen aus Irland, den Niederlanden, Griechenland und Serbien an einer Umsetzung partnerschaftlicher Trainingsformen im Unterricht in den künstlerischen Fächern. Lehrer*innen und Künstler*innen erleben dabei hautnah den (Mehr-)Wert von Partnerschaft zwischen Pädagogik und künstlerischem Schaffen. Vertieftes gegenseitiges Verständnis sowie Lernen von- und miteinander sind unmittelbare Auswirkungen dieser Zusammenarbeit. Entgegen der ursprünglichen Planung haben die Projektpartner aus verständlichen Gründen der digitalen Variante den Vorzug gegeben – so wurde das Training über verschiedene Plattformen abgewickelt und das stärkt auch die Medienkompetenz aller Beteiligten. 

Von 16. bis 20. August fand das erste Pilot Training mit 45 Teilnehmenden statt. Der Vielfalt der künstlerischen Ausdrucksformen wurde dabei ebenso Aufmerksamkeit geschenkt wie der gemeinschaftlichen Planung der einzelnen Aktivitäten. Das Projekt zielt auf methodische Anregungen für möglichst viele Kunstsparten ab. In den nächsten Monaten stehen persönliche Begegnungen auf dem Programm; es bleibt zu hoffen, dass sie wie geplant stattfinden.

Website und social media geben einen Einblick in die weitere Entwicklung des Trainings. Ein Podcast wird sich in der nächsten Zeit regelmäßig auch mit der Frage der Notwendigkeit kultureller Bildung in der Schule beschäftigen.  

LINKS:

facebook

https://www.facebook.com/International-Teacher-Artist-Partnership-161847375973550/

instagram

https://www.instagram.com/i.tap.pd/

International Teacher-Artist Partnership (I-TAP-PD) PD ist ein spannendes Projekt, das es Lehrern und Künstlern ermöglicht, ihr Verständnis, ihre Fachkenntnisse und ihre Kreativität bei der Arbeit mit Kindern und Jugendlichen im Bereich "Kunst in der Bildung" in Bildungseinrichtungen, Gemeinden und Kunsteinrichtungen gemeinsam zu entwickeln.  Es bietet Lehrern und Künstlern eine einzigartige Gelegenheit, die Art und den pädagogischen Wert von Partnerschaften zur Unterstützung der Kunsterziehung in der Früh- und Grundschulbildung zu erkunden.  Das Ziel von Erasmus+ I-TAP-PD ist es, innovative Möglichkeiten der beruflichen Weiterbildung, innovative intellektuelle Ergebnisse und Ressourcen zu schaffen, die es Lehrern und Künstlern ermöglichen, ihre Praxis zum Nutzen der Kinder, die sie unterrichten, und der Schulgemeinschaften, in denen sie arbeiten, auf transeuropäischer Ebene und darüber hinaus zu hinterfragen, zu entwickeln und möglicherweise zu verändern.  Die verbesserten Praktiken, die sich aus dieser Zusammenarbeit ergeben werden, werden Gegenstand neuer internationaler Forschung und Innovation sein.

LINK zur Website der PH NOE

https://www.ph-noe.ac.at/de/news/news-detail/erasmus-plus-unterricht-in-den-kuenstlerischen-faechern

und zur Projektbeschreibung

https://www.ph-noe.ac.at/de/international/erasmus-und-interreg-projekte

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Erasmus+ KA2 Initiative 2020 – 2023: International Teacher-Artist Partnership (I-TAP-PD)

International Teacher-Artist Partnership (I-TAP-PD) PD is an exciting project which focuses on enabling teachers and artists to jointly develop their understanding, expertise and creativity in ‘arts in education’ work with children and young people in education, community and arts settings.  It offers a unique opportunity for teachers and artists to explore the nature and educational value of partnerships in supporting arts education in early and Primary school education.  The ultimate aim of Erasmus+ I-TAP-PD is to create innovative professional development (PD) opportunities, innovative intellectual outputs and resources to enable both teachers and artists to challenge, develop and potentially transform their practices for the benefit of the children they teach and the school communities in which they work at a trans-European level and beyond.  The enhanced practices that will emerge as a result of this collaboration will be the subject of fresh international research and innovation.

Objectives are to develop an international model I-TAP-PD with a training programme and resource materials that are transferable across various jurisdictions, are adaptable to different contexts and incorporate the best practices from each of our participating countries. We will disseminate this practice across Europe and beyond by holding a number of Multiplier events.  All materials and resources developed will be free, FAIR and openly available.

The project will result in development of a final I-TAP-PD Programme with on-line Research and Evaluation Output & translated resources which will be accessible and down-loadable through the project's public Digital Resources Platform for disseminating all the project's outputs.  It will include presentations and analysis of best I-TAP-PD practice, to target groups and stakeholders in all European countries.  Target groups will be able to use all resource outputs on the DRP as a whole, or separate items from it independently of the final I-TAP-PD training programme and handbook or in association with them.

Project Partners

Intellectual Outputs -the Project has three Intellectual Outputs.

IO 1: I-TAP-PD Pilot 1 I-TAP-PD Training Programme

Output Description: A 5-day Pilot I-TAP-PD residential programme and resources will be developed as Intellectual Output 01 and will be delivered as the first LTT in August 2021.

 

IO 2: I-TAP-PD Resources

Output Description: Intellectual Output I0 2 will consist of a number & range of outputs which will be freely available on what we will use as the I-TAP-PD Digital Resource Platform (I-TAP-PD DRP). The I-TAP-PD DRP will serve as a lively platform for dissemination & communication, exchange & debate about the topics of art education & TAP professional development. This output will consist of Resource pack: I-TAP-PD training, materials and handbook; Video tutorials; Exemplary case studies; The podcast; FB & Instagram connected to the DRP, announcing the newest activities in the project or the DRP; Blogographies; Other relevant sources including Instagram, FB & Twitter.

IO 3: Final I-TAP-PD Programme, Research and Evaluation Output & Translated Resources.

Output Description: A cumulative final I-TAP-PD Programme with on-line Research and Evaluation Output & Translated resources will be accessible and down-loadable through the project's public Digital Resources Platform (DRP) for disseminating all the project's outputs.

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